Eix 4. Governança
LÍNIA DE TREBALL 4.1 - Estructura i funcionament del Consell
Aquesta línia de treball té per objecte la gestió i administració dels recursos humans i materials del Consell Comarcal, garantint un ús eficient i eficaç dels mateixos i la seva adequació a les necessitats actuals i futures, en un context de corresponsabilitat, compromís i professionalitat inherent al servei públic.
Objectius: 10
LÍNIA DE TREBALL 4.2. – Administració de les finances del Consell Comarcal
Objectius : 3
L’objecte d’aquesta línia de treball és la planificació i gestió econòmica del Consell, vetllant per la suficiència de recursos econòmics i garantint una gestió responsable, sota criteris d’eficàcia i eficiència amb la finalitat de disposar d’una administració financerament sostenible.
LÍNIA DE TREBALL 4.3. - Comunicació i imatge corporativa
Objectius: 4
Aquesta línia de treball té per objecte impulsar els canals de comunicació, tan interns com externs, garantint una comunicació continua i transparent amb els ajuntaments de la comarca, la ciutadania i els mitjans de comunicació.
LÍNIA DE TREBALL 4.4. – Transparència i bon govern
Objectius: 9 - Objectius assolits: 3 - Consultar el seguiment anual
Aquesta línia de Transparència i Bon Govern té una doble vessant; una d'ordre intern adreçada al mateix Consell Comarcal i, un altra, orientada als ajuntaments de la comarca de menor població.
L’impuls i assoliments dels objectius marcats per aquesta línia de treball permetran al Consell Comarcal la implantació d’eines d’integritat pública, que facilitaran la construcció i consolidació d’un sistema i una cultura basada en la integritat pública i institucional.
LÍNIA DE TREBALL 4.5. - Impuls de les TIC i l’administració electrònica
Objectius: 8
L’objecte d’aquesta línia de treball és l’impuls de l’ús de la tecnologia i la innovació en l’àmbit de l’administració i gestió pública, tan en el Consell Comarcal com en els ajuntaments de la comarca.
El Consell Comarcal del Maresme i els ajuntaments de la Comarca es troben plenament immersos en el procés de transformació cap a una Administració Digital. Per assolir amb èxit aquest procés cal fer front a diferents reptes com la seguretat de les dades i les comunicacions, la interoperabilitat, la seguretat jurídica de les actuacions administratives automatitzades o la preservació dels documents electrònics, entre molts altres. Aspectes presents en els diferents àmbits de treball.
Per altra banda, destacar el paper vertebrador que juga el Consell Comarcal amb els ajuntaments de menor població de la Comarca, donant-los suport i promovent i coordinant les actuacions en el territori de la Diputació de Barcelona i el Consorci AOC.
LÍNIA DE TREBALL 4.6. - Planificació estratègica i qualitat
Objectius: 4
Aquesta línia de treball s’estructura a partir de dos àmbits d’actuació: la planificació estratègica i l’impuls de sistemes de qualitat en la gestió i els serveis que presta el Consell Comarcal.
La consolidació del Consell Comarcal com a eina útil que presta serveis de qualitat als ajuntaments de la Comarca requereix, d’una banda, identificar, avaluar i fer els corresponents estudis i anàlisi de costos i oportunitats que poden derivar de la mancomunació de serveis, la compra agregada o d’altres models de gestió que permetin aplicar economies d’escala en la gestió dels ajuntaments de la Comarca. D’altra banda, i per tal de garantir la viabilitat i qualitat dels serveis prestats actualment cal desplegar mecanismes de seguiment d’objectius ii control de qualitat.
Compartir