Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

Eix 1 - Drets i Cohesió Social

Línies de treball:

  1. Serveis Socials Bàsics

  2. Atenció als col·lectius vulnerables

  3. Suport a les famílies, infància, adolescència i gent gran

  4. Igualtat i equitat

  5. Joventut

  6. Cultura i Patrimoni

  7. Habitatge

LÍNIA DE TREBALL 1.1 - Serveis Socials Bàsics

  • Objectius: 3

Els serveis socials bàsics són el primer nivell del sistema públic d’atenció a les persones, prestats per equips professionals que atenen les necessitats socials més immediates, generals i bàsiques de la ciutadania, a través d’accions coordinades per millorar el benestar social i contribuir a la resolució i prevenció de problemàtiques socials, així com a la integració de les persones en situació de risc social o exclusió.

LÍNIA DE TREBALL 1.2 - Atenció als col·lectius vulnerables

  • Objectius: 8

Aquesta línia de treball és concreta en diferents serveis i actuacions específiques orientades a donar suport a persones i col·lectius vulnerables, com poden ser les dones, gent gran, col·lectiu LGTBI+, joves en situació de vulnerabilitat i persones amb diversitat funcional, treballant per la inclusivitat, autonomia i autosuficiència de les persones.

LÍNIA DE TREBALL 1.3. - Suport a les famílies, infància, adolescència i persones grans.

  • Objectius: 12

La infància i l’adolescència en moltes ocasions son els grans perjudicats per situacions sobrevingudes en el nucli de la família o per situacions de desestabilització familiar, cosa que provoca que en determinades circumstàncies no puguin cobrir les necessitats més bàsiques i/o afectives i cal que des de l’administració els hi doni l’empara que necessiten en grau i.

Per altra banda, la gent gran al marge de si tenen o no necessitats en relació a la seva salut o condició social, els cal mantenir-se actius per portar una vida plena, la interrelació social i les activitats grupals poden ser de gran ajuda i suposar una millora important en la qualitat de vida d’aquest col·lectiu.

LÍNIA DE TREBALL 1.4 - Igualtat i equitat

  • Objectius: 11

Des de l’àmbit de la igualtat es treballa per la promoció i el respecte dels drets i la no discriminació de totes les persones, sigui quina sigui la seva condició, orientació sexual, opció de gènere, origen, capacitats, edat o religió, entre d’altres.

LÍNIA DE TREBALL 1.5 - Joventut

  • Objectius: 8

Aquesta línia de treball té per objecte impulsar la coordinació de les polítiques de joventut establertes e n el contracte-programa amb els serveis de joventut municipals, mitjançant el Servei Comarcal de Joventut del Maresme.

LÍNIA DE TREBALL 1.6. - Cultura i Patrimoni

  • Objectius: 6

Aquesta línia de treball té com a principal servei la gestió de l’Arxiu comarcal. Tanmateix, de manera complementària però no menys important, el seu objecte és l’impuls i la promoció de polítiques culturals a la comarca de manera coordinada amb els Ajuntaments.

LÍNIA DE TREBALL 1.7 - Habitatge

  • Objectius: 10

El dret a un habitatge digne és una exigència bàsica de la condició d’ésser humà reconegut en les legislacions d’arreu del món així com en la Declaració Universal dels Drets Humans.

L’accés a l’habitatge ha esdevingut una problemàtica de primer ordre per a moltes persones i tot hi ser competències dels municipis, molts cops es trobem amb dificultats de gestió i de resolució, per la manca de recursos, tant tècnics com econòmics.

Els ajuntaments, a més, com a administracions més properes a la ciutadania, són les primeres en rebre les creixents demandes i exigències de la ciutadania en relació a aquesta matèria i molts cops es veuen superats, de fet, en els darrers anys, els ajuntaments han vist incrementades tant l’exigència com la capacitat d’actuació sobre el problema de l’habitatge en el seu territori resultant en una major implicació i en l’adopció de rols cada cop més centrals i de caràcter més estratègic

En aquest context l’Oficina Comarcal d’Habitatge i els serveis que oferta són un instrument clau per a facilitar-ne la gestió a l’accés i garantir un dret bàsic com és l’habitatge amb l’acompanyament imprescindible dels municipis del Maresme, perquè aquesta problemàtica afecta, en diferents mesures i matisos, a tots els municipis

Confirmar

Si us plau, inicia la sessió

La contrasenya és massa curta.

Compartir